Verkkoverstas vastaa yrityksien digitalisaation tarpeisiin

Verkkoverstas on toiminut menestyksekkäästi jo yli 10 vuotta. Yritys perustettiin vuonna 2010. Alussa liikeideana oli toteuttaa yrityksille matalan kynnyksen verkkoportaali, mitä kautta löytyisi paikallisten ja lähialueen yritysten tiedot ja nettisivut, kaikki samasta paikasta. Isoja palveluntarjoajia tuli kuitenkin markkinoille, joilla oli mahdollisuus kehittyä nopeammin ja laajemmin, joten ketteränä pienyrityksenä muutimme hieman liiketoiminnan suuntaa ja keskityimme suunnittelemaan yrityksien kotisivuja ja tarjoamaan muita digitaalisia palveluita, yrittäjä Jussi Sinkko kertoo.
Nykyään Verkkoverstas on monipuolinen digi- ja mainostoimisto. Sinkon mukaan yrityksen päätyönä on suunnitella yritykselle yksilöllinen ilme ja sen mukaiset nettisivut ja muu markkinointimateriaali. Teemme yhdessä yrityksen kanssa suunnitelman, miten ilmettä hyödynnetään mainonnassa ja markkinoinnissa. Sovimme myös missä kanavissa ja miten yritys näkyy niin digitaalisesti kuin printissäkin. Lisäksi yrityksemme tarjoaa myös koulutusta, videointeja ja valokuvausta.
Tuoreimpana laajennuksena Verkkoverstas on palkannut riveihinsä lisävoimia, joilla mainonnan ja digitaalisuuden kenttää saadaan laajennettua entisestään. Ääni, radio ja TV-mainonta kiinnostaa nykyään entistäkin useampia tahoja, samoin valokuvaus, videointi, podcastit ,vidcastit ja sisällöntuotanto on tullut yhä vahvemmin mukaan tarjontaamme.
Suunnittelemamme nettisivut löytyvät helposti hakukoneoptimoinnin avulla ja toimivat myös mobiililaitteissa. Lisäksi Sinkko vielä korostaa, että yritys ei käytä koskaan valmiita pohjia eli jokaiset nettisivut ovat varmasti yksilölliset. Teemme paljon myös verkkokauppoja kivijalkaliikkeisiin, niissä on mahdollista tehdä linkitykset suoraan asiakastietojärjestelmään ja maksujärjestelmiin eli vältytään siten ylimääräisiltä ja moninkertaisilta töiltä.
Verkkoverstaan asiakaskanta muodostuu yrityksien lisäksi kunta- ja järjestöasiakkaista. Asiakasmäärä on koko ajan kasvanut hyvin tehdyn työn ansiosta ja yrityksellä onkin asiakkaita ympäri Suomea. ”Puskaradio” on meidän paras markkinointikeino, Sinkko kertoo.
Yrityksen menestymisen salaisuus on rautaisen ammattitaidon lisäksi kyky kertoa teknisetkin asiat asiakkaalle ”maanläheisesti”. Yrityksen vahvuuksia ovat myös hyvät asiakkuudet ja kohtuullinen hintataso. Asiakkaan menestys on meille se tärkein asia, Sinkko summaa.
Verkkoverstas on toteuttanut myös Mikkelin seudun Uusyrityskeskuksen verkkosivut.
Verkkoverstaan omiin nettisivuihin pääset tutustumaan tästä linkistä.
Teksti: Sanna Paavilainen, Kuvat: Verkkoverstas